Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

20. 07. 2009.

Zapečeni njoki s umakom od graška

U originalu ovo je recept za zapečene Pariške njoke koji se rade od tzv. hrskavog tijesta: tijesto se kuha slično kao i tijesto za princes krafne, ali u smjesu se dodaje još i naribani tvrdi sir. Dobivena smjesa je gnjecava (kao za princes krafne) i od nje se slastičarskom špricom (ili žlicom) komadi tijesta spuštaju u vodu i kuhaju. Probala sam nekoliko recepata na tu temu, ali takvi njoki nisu mi ukusni, zato se držim ovih od krumpira: )


Image and video hosting by TinyPic


Njoki
1 kg krumpira
1-2 jaja
brašno
sol, papar
muškatni oraščić

Umak
40 g maslaca
40 g brašna
500 ml mlijeka
sol, papar
(parmezan)
muškatni oraščić
200 g skuhanog graška
+
naribani tvrdi sir


Za njoke, oprani, neoguljeni krumpir skuhajte, odmah ga ogulite i zdrobite u pire. Dodajte jaje i začine te toliko brašna koliko je potrebno da zamijesite tijesto za njoke.
Oblikujte tanke kobasice i nožem ih narežite na manje komade.

U loncu zakuhajte vodu, posolite ju i dodajte narezane njoke (ne sve odjednom, kuhajte ih u više navrata, ovisno o veličini lonca).
Kad isplivaju na površinu kuhajte ih 2-3 min. (ovisno o veličini).
Kuhane njoke vadite rupičastom žlicom.
Sačuvajte par žlica vode od kuhanja.

Za umak, u loncu rastopite maslac, dodajte brašno i kratko ga popržite. Postupno ulijevajte mlijeko miješajući pjenjačom da se ne naprave grudice. Kad zakuha, kratko prokuhajte, maknite s vatre i začinite.
Po želji, dodajte malo naribanog parmezana.

Kuhani, ocijeđeni grašak usitnite u multipraktiku (ili štapnim mikserom) da bude potpuno gladak. Dobivenu smjesu dodajte vrućem umaku, te dodajte malo vode u kojoj su se kuhali njoki, da dobijete željenu gustoću umaka.

Kuhane njoke stavit u namaštenu posudu za pečenje i prelijte ih pripremljenim umakom i posipajte naribanim sirom.
Stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite 20ak min.
Poslužite odmah.


*Recept se temelji na receptu iz časopisa Tjestenine, br. 1., 2005.

Broj komentara: 6:

  1. Hi Sanela,

    Gnochi Phaze ???
    Auf jeden Fall das Rezept ist super.Kompliment

    LG Jacob

    OdgovoriIzbriši
  2. Hallo Jacob!
    Ja, Gnochi Phase: auf jeden Fall:) Aber ich bin fast fertig:)))
    Es freut mich, dass es dir gefaellt.
    LG

    Sweet Corner - hvala:) Probaj:)

    OdgovoriIzbriši
  3. U jednom sam časopisu vidjela recept za te pariške njoke od kuhanog tijesta. Meni su se činile dobrima, ali ih nisam probala praviti. Dobro je čuti sud da i nisu nešto posebno.
    Ja najviše i volim te klasične od krumpira (mada su ti i ove sa mrkvom super)I ovaj umak mi je primamljiv.

    OdgovoriIzbriši
  4. Moja mama često radi te kuhane njoke jer tata takve preferira. meni oni nisu ni do koljena ovim krumpirovim tako da se samo njih držim. Umak od graška mi se sviđa! ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Cosmo - to je stvar ukusa:) Ja volim njoke samo od krumpira, a volim ih zato što su "zbijeni", ili kako ja kažem "konkretni":) Ne volim one "prozračne", lagane njoke od sira, a ovi pariški su "lagani" baš poput tih sirnih njoka.

    Andrea - potpuno se slažem s tobom, ja volim (obožavam:))) njoke samo od krumpira:)

    OdgovoriIzbriši