Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

25. 08. 2009.

Cappuccino liker

Nemam običaj doma proizvoditi likere. Ovo je, čini mi se, četvrti put da doma radim liker, prva tri puta radila sam likere iz znatiželje, a ovaj sam radila iz nužde.

Ne pijem kavu, a više ne volim ni cappuccino (prije sam ga obožavala, pila sam ga svaki dan, i to više puta dnevno). Sada si 1-2 puta godišnje, reda radi, složim instant cappuccino i onda sam mirna par mjeseci.
Ali svejedno, kod nas je običaj da svi jedni drugima poklanjamo 10 deka kave ili u novije vrijeme, pakovanja instant cappuccina, tako da mi toga nikad ne ponestane. I onda ja opet te kave i cappuccine darujem dalje:)
Prošlih mjeseci skupila sam nekoliko pakovanja cappuccina i nikako da to podijelim. Pri pregledu tog svog poklon-asortimana skužila da je jednom pakovanju cappuccina prošao rok trajanja. A ja sam od onih ljudi kojima je žao bacati stvari. Otvorila sam taj cappuccino i optički je dobro izgledao: nije bio ni zgrudan ni pljesniv. Složila sam si jednu šalicu i što se okusa tiče, bio je odličan (čokoladni!). Bacila sam ambalažu i ne sjećam se proizvođača, ali to je svakako bio nekakav strani, kvalitetni cappuccino, intenzivnog čokoladnog okusa, a ne kao oni neki bljutavi instant pripravci kakvi se obično mogu kupiti u Hrvatskoj. I budući da nisam završila na ispumpavanju želuca, pod svaku cijenu odlučila sam iskoristiti taj cappuccino za nešto.

Netko se možda pita, zašto si idućih tjedan dana svaki dan ne složim jednu šalicu cappuccina i problem riješen: tako ga je najlakše potrošiti. Ali mene pijenje toga uopće ne privlači i ne mogu si zamisliti da se idućih dana svaki dan natačem time, a ni nitko od mojih ukućana to ne pije.

Nije mi se dalo ići raditi neki kolač jer u recepte koje imam ide po 1-2 žlice cappuccina, a ja bih jednim udarcem htjela potrošiti to cijelo pakovanje cappuccina, tj. 125 g (zapravo, popila sam jednu šalicu, pa je ostalo oko 110 g instant praha).

Razmišljala sam da modificiram neki recept za liker od kave ili čokolade. Ali nisam baš bila raspoložena za eksperimente s nesigurnim ishodom. Onda sam išla tražiti recepte po Internetu. I našla sam nekoliko, ali nisu mi se sviđali omjeri sastojaka. U većini recepata je pisalo da se dobije 1-1,5 litra likera, a stavljaju se svega 1-2 žlice instant cappuccina. Trebala bih napraviti 4-5 litara likera da potrošim onih 110 g cappuccina! A nisam se usudila samoinicijativno povećati količinu cappuccina u tim receptima, valjda su te recepte kreirali ljudi pametniji od mene i sigurno postoji neki razlog zašto se u tim receptima upotrebljava malo cappuccina. A nisu mi se sviđali ni recepti u kojima se koriste jaja.

Ipak, na kraju sam iskopala recept u kojem se dobije oko 1 litra likera, a potrebno je 5 žlica instant praha (ako žlica nije puna na vrh, onda je to otprilike 20 g praha po žlici, a to je otprilike 100 g – taman!).

I tako sam izradila ovaj liker.
U receptu piše da ga treba nalijati u boce i zatvoriti ih čepom i tako spremljen liker u zatvorenim bocama, u hladnjaku, može stajati 6 mjeseci. A kad se boca jednom otvori, onda liker treba potrošiti u roku 8 tjedana.
Dok stoje u hladnjaku, boce likera povremeno treba snažno protresti, zbog taloga.

Ja sam likerom napunila 2 boce od pola litre i još sam imala malko likera za treću bocu (to je zato što sam stavila više ruma, nego se u receptu navodi).
Tu manju bocu i jednu bocu od pola litre brzo smo slistili:)

Sada u hladnjaku čuvam nešto manje od pola posljednje boce likera i ne dam nikome da ga takne:) jer me zanima koliko dugo načeti liker može stajati u hladnjaku. Za sada je ovako načet 3 tjedna u hladnjaku i dobro se drži, ali čini mi se da ćemo ga ubrzo popiti:)


Image and video hosting by TinyPic


Sastojci
300 g šećera
400 g slatkog vrhnja
2 vanilin šećera
2 jušne žlice kakaa
5 jušnih žlica instant praha za cappuccino
prstohvat cimeta
250 ml (blagog) ruma


U lonac stavite šećer i 125 ml hladne vode i miješajući zagrijavajte na laganoj vatri da se šećer potpuno rastopi, a kad zakuha kuhajte na laganoj vatri 5-10 min.
Ja sam to kuhala oko 8 min.
Kuhani sirup maknite sa štednjaka (sirup se ne smije pretvoriti u karamel!).

U drugom loncu zakuhajte neizmiksano slatko vrhnje i odmah ga maknite s vatre.

U posudu stavite vanilin šećer, kakao i instant cappuccino pa u tankom mlazu dodajte vruće slatko vrhnje pritom snažno miješajte pjenjačom da dobijete glatku smjesu, pazite da se kakao i instant prah ne zgrudaju. Ostavite da se hladi 15ak min.
Zatim dodajte prstohvat cimeta i promiješajte.
Cimet možete i izostaviti, ta mala količina se u likeru ionako ne osjeti (a meni se cimet ionako ne slaže s cappuccinom).

Instant cappuccino prah dostupan je u raznim okusima (čokolada, vanilija, classic...), možete upotrijebiti koji želite. U ovom receptu ionako se dodaje kakao, pa liker ima cappuccinasto-čokoladni okus.

Smjesu od slatkog vrhnja ulijte u mlaki šećerni sirup i dobro promiješajte pa smjesu procijedite kroz gusto cjedilo.
Ja to nisam radila jer je smjesa bila glatka, ali ako u njoj plivaju grudice kakaa i cappuccina možete ju procijediti.

Na kraju u smjesu umiješajte rum.
U receptu se navodi da je potrebno 250 ml blagog ruma. I ja sam imala nekakav blagi, iliti rum s malim udjelom alkohola, oko 40%. Meni je okus likera bio previše blag pa sam ja dodala više ruma.
Rum upotrijebite ovisno o tome koliko jak, alkoholni okus želite.

Ostavite liker da se ohladi, a onda ga ulijte u boce i dobro zatvorite.

U receptu piše da bi liker trebao stajati u hladnjaku tjedan dana da se sastojci prožmu i onda je spreman za degustaciju. Ali mi nismo toliko čekali na prvu degustaciju: )


*Recept je sa stranice: http://www.rezeptwiese.de/rezepte/4489-feinsamtiger_cappuccinolikoer






Broj komentara: 8:

  1. Vrlo zanimljivo! Obično piše da se u likere dodaje rakija.

    OdgovoriIzbriši
  2. Volim da pravim likere, mada ih ne pijem (vise sam za "jace" pice...) Ovo je zanimljiv recept. Ja sam pravila od kafe i cokolade, ali probacu i ovo, za promenu.Hvala za ideju.

    OdgovoriIzbriši
  3. ja sam totalni ovisnik o kavi..odmah me boli glava ako ju ne popijem ujutro.

    nisam inače baš ljubitelj likera (zapravo ne volim baš nikakva žestoka pića) ali mogla bi probati neki od kavice jednom.. kad ju već toliko volim :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Eh, da si bliže pa da ti svrnem na jedan liker.....
    Izgleda primamljivo..

    OdgovoriIzbriši
  5. Snježa - nisam radila puno likera, ali listala sam malo recepte u maminoj bilježnici i kuharicama. Moja mama ima najviše recepata za one u koje ide čisti alkohol, ali ima i nešto onih s rumom, a za one s rakijom ima jako malo recepata. Morala bih se malo posvetiti isprobavanju tih recepata. Moja mama svake godine radi liker od oraha, a ove ostale je zapustila.

    emo_serpica - nisam baš neki veliki obožavatelj likera, ali volim ih povremeno popiti. Ovaj liker smo brzo slistili (osim mrvice koju još čuvam), a onaj cappuccino prah bi se potezao još tjednima po kući.
    Namjeravam isprobati liker od čokolade, ali još nije došao na red; radila sam liker od kakaa, to je slično, ali ipak različito:)

    Shangri La Food - ako voliš kavu, možda ti se svidi. Probaj:)

    Rotkvica - morala bi se požuriti, skoro sve smo slistili:)

    OdgovoriIzbriši
  6. imam isti problem s cappuccinom baš ga i ne pijem a uvijek ga dobijem od nekog... ovaj liker je dobra ideja, printam odmah

    OdgovoriIzbriši
  7. Ah ti naši lijepi običaji. :) Ja još dan danas kad idem kod nekoga obavezno nosim frankovu ciglicu i kutiju domaćica ili bajaderu ako sam pri lovi! :) Usadili su mi u podsvijest da je to obavezno/pristojno/lijepo pa se ja toga držim.
    Nemam problem s kavom koju dobijem jer svu vrlo brzo popijem. Volim kavu u svakom obliku. :) :) :)
    I ja duže vrijem planiram napraviti liker od čokolade, a mogla bi kad se bacim na posao i ovo napraviti jer nema šanse da se to meni ne bi svidjelo! :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Nina - probaj:)

    Andrea - tako je! Nikud bez ciglice:DDD
    Probaj liker, fino je kremast:)

    OdgovoriIzbriši