Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

26. 08. 2009.

Kokos kolačići umjesto krem banana

Pisala sam već da se nikad nisam usudila raditi pjenaste kolačiće koji se baziraju na polusatnom miksanju, jer sam se bojala da će mi mikser crknuti. Jednom sam se čak bila odvažila na izradu nekakvih krem banana, i mikser, srećom, nije crko, ali smjesa nije valjala, zgrušala se i skamenila, ne znam jeli problem bio u receptu ili u izradi. I više nikad nisam probala napraviti krem banane.
Ali ja sam marljivo nastavila spremala takve recepte, nek´ se nađu.

U zadnjih 10ak dana 2 puta sam radila pjenastu smjesu: Mums i Mums tortu, a moj, uskoro punoljetni, mikser nije crko, i zato sam se odvažila na isprobavanje onih recepata koje sam marljivo prikupljala proteklih godina.

Taj mikser se jako dobro drži, imamo ga više od 15 godina. Za očekivati bi bilo da će svakog časa crknuti. Srećom, imam novi mikser koji sam osvojila u nagradnoj igri, par puta sam ga isprobala, ali uglavnom upotrebljavam stari (čekam da crkne).

I tako, budući da se neću bogato udati, pa mi moj izabranik neće darovati neki od onih miksera za 8000 kuna, a ni ja sama si tako nešto neću moći priuštiti – vrijeme je da stari mikser iskoristim do maksimuma. Pa ako crkne: imam novi mikser, ali definitivno se ne bih usudila koristiti svoj novi mikser za ovakve polusatne miksačke egzibicije: jer ako taj novi mikser crkne, neću imati nikakav.

I zato, dok stari radi, iskorištavat ću ga do maksimuma: )


Djelomično sam pretražila svoje zbirke recepata i našla sam tri pjenasta recepta za krem banane, trebala bih ih temeljitije prekopati, sigurno bih ih našla još.

Jedan od tih recepata očito sam isprobala (to je onaj pokušaj sa zgrudanom, suhom smjesom), ali ne znam koji je to recept bio. I u maminoj bilježnici našla sam jedan recept za krem banane.

Ne znam baš imam li u planu isprobati sve koje nađem: ) vidjet ću, a možda i mikser crkne prije nego što isprobam sve:(

Nasumično sam odabrala jedan recept.
Čini mi se da je dotični recept s Coolinarike. Ne znam čiji je to recept jer nemam običaj printati detaljnu Coolinarikinu verziju za ispis; u Word si kopiram samo ono glavno: popis sastojaka i proces izrade, sve drugo ignoriram. Obično si kopiram i link da naknadno znam otkuda je recept, ali pokraj ovog isprintanog recepta nema linka, pa nisam 100% sigurna otkuda mi.

Gledala sam na Internetu, ali ne uspijevam naći stranicu s koje je taj recept. Ona tražilica na Coolinariki nije od koristi. Tamo sam našla jedan recept za krem banane, koji odavno imam isprintan, možda u bližoj budućnosti i on dođe na red, ali ovaj koji trebam nisam vidjela. Htjela sam ovamo staviti link da ne moram prepisivati recept, ali eto... prepisat ću ga.

Uglavnom, radila sam pola mjere (300 g šećera,...), jer mi je ona količina koja se navodi u originalnom receptu (600 g šećera, 550 ml vode...), previše.
Na kraju sam dobila nešto manje od 2 litre smjese, da sam radila cijelu količinu iz originalnog recepta, toga bi bilo skoro 4 litre! Nemam ni tako veliku posudu za miksanje!

Budući da nisam bila raspoložena za krem banane, odlučila sam se za kokos kolačiće. U smjesu sam, umjesto ekstrakta banane, dodala liker od kokosa.

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
300 g šećera
225 ml vode
15 g želatine u prahu
5 žlica likera od kokosa
+
kokosovo brašno
bijela čokolada


U lonac stavite 125 ml vode i šećer miješajte na laganoj vatri da se šećer potpuno rastopi. Kad zakuha, maknite s vatre i ostavite sirup da se malo ohladi.

Želatinu pomiješajte sa 100 ml hladne vode i ostavite da nabubri.
Nabubrenu želatinu pomiješajte s toplim sirupom i miješajte da se u njemu rastopi. Dodajte liker i onda miksajte smjesu 20 min. na najvećoj brzini.

Dalje sam radila slično kao u receptu za Mums.
Lim (30 cm x 22 cm) posipajte kokosovim brašnom i naribanom (nasjeckanom) bijelom čokoladom i na to istresite izmiksanu smjesu.
(Ako ne želite posipati posudu kokosom i čokoladom, nauljite ju, jer je smjesa ljepljiva i kad se stvrdne teško ju je odlijepiti od posude.)

Odozgo posipajte kokosovo brašno i naribanu bijelu čokoladu. Smjesu stavite u hladnjak da se stvrdne.

Stvrdnutu smjesu narežite na kvadrate i uvaljajte ih u kokosovo brašno i čokoladu.

Ili kolačiće možete prelijati mlakom, rastopljenom čokoladom. Čokolada ne smije biti vruća jer će se pjenasti kolačići rastopiti.


Image and video hosting by TinyPic


Kad ovaj recept usporedim s receptom za Mums, očita je razlika u pripremi, ova smjesa miksa se 20 min., ne upotrebljava se bjelanjak, ali mora se skuhati sirup. Iako, kad je u pitanju konzistencija samih kolačića, ne mogu reći da vidim neku razliku. I ovi kolačići su pjenasti kao i Mums, nisu žilavi, ni tvrdi.
A okus i jednih i drugih kolačića ionako ovisi o tome što im se dodaje (ekstrakt, vanilin šećer, liker…), te u što ih se uvalja (kokos, kakao…), ili čime ih se prelijeva (rastopljena čokolada).

Trebala bih imati i Mums i ovaj kolačić, da ih mogu istovremeno degustirati, možda bih onda mogla uočiti razliku u konzistenciji: )

2 komentara:

  1. znaš i ja imam takav sad već punoljetni mikser i mnogo puta si mislim samo što ako mi crkne usred miksanja nekog kolača koji ne mogu drugačije dovršiti, a nemam u pripremi novi (zakaj da kupujem novi kad ovaj još radi)
    no ja mislim da će raditi još neko vrijeme, ipak su ti nekadašnji mikseri (kao i ostalo) puno bolji od ovih novih, evo moja sestra je u proteklih 7 godina kupila već drugi, dok ja ovaj nasljeđeni koristim i ide dalje...

    što se tiče ovih kolačića sviđaju mi se, čini mi se da nisu ništa komplicirani za izradu

    OdgovoriIzbriši
  2. I mene su često mučila takva razmišljanja dok sam imala samo ovaj stari. Sad kad imam i ovaj novi, postala sam "mirnija", iako bi i on mogao crknuti nakon samo par minuta miksanja, ništa nije vječno:)
    Jednom dok sam bila mlađa, jedan mikser crko je usred miksanja šlaga, a nismo imali drugi. I onda je mama mosila tu zdjelu s napola izmiksanim šlagom k sudjedi i onda ga je tamo izmiksala do kraja:)))

    OdgovoriIzbriši