Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

30. 12. 2009.

FBI rukavice: Sweet Corner

Blogersko druženje koje je pokrenula mamajac s bloga Cooks and bakes ide dalje : ) U prosincu 2009. inspekciji je bio podvrgnut:) blog Sweet Corner.

Od mnoštva lijepih recepata isprobala sam one koji su mi se najviše svidjeli: )


Tuc tuc krekeri od sira

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
125 g brašna
pola čajne žličice crvene paprike u prahu
prstohvat soli
prstohvat papra
80 g maslaca
125 g naribanog tvrdog sira (Gauda, Emmentaler…)
1 žumanjak
2 žlice limunovog soka
papar ili crvena paprika za posipanje
1 bjelanjak


U posudi promiješajte brašno, papar, sol i crvenu papriku pa stavite u multipraktik.
Hladan maslac nasjeckajte nožem i dodajte smjesi od brašna. Sve zajedno miksajte da dobijete mrvice.
Dodajte sir i opet miksajte.
Zatim dodajte žumanjak i limunov sok pa miksajte da multipraktik sam napravi grudu.
Od smjese oblikujte kuglu, zamotajte ju u plastičnu foliju i stavite u hladnjak na 20ak minuta.

Ako ne koristite multipraktik, kad brašnu pomiješanom s ostalim sastojcima dodate narezani maslac, dobro sve ispremijesite rukama da dobijte mrvice. Zatim dodajte sir, promiješajte, u sredinu stavite žumanjak i limunov sok i mijesite da dobijete kompaktnu smjesu.

Tijesto razvaljajte što tanje što je moguće tanje. Kalupom režite oblike po želji i stavljajte ih u lim obložen papirom za pečenje.

Svaki kreker izbodite vilicom do dna, da se ne napuše za vrijeme pečenja.
Premažite ih bjelanjkom, po želji malo popaprite ili posipajte crvenom paprikom.

Stavite u pećnicu zagrijanu na 210 stupnjeva i pecite 10ak min. ili da dobiju zlatnosmeđu boju.

Pečene krekere ostavite da se ohlade.

Po želji možete kombinirati začine (češnjak u prahu, kajenski papar, mješavinu papra, čili u prahu…).


Kremasti krumpiri

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
10 krumpira
2 glavice luka
1 žlica maslaca
1 žlica senfa
1 žlica brašna
200 ml mlijeka
100 g naribanog sira
100 g mini rajčica
sveže mljeveni papar
svježi timijan
kajenski papar
svježi vlasac
1 čajna žlica Vegete pikant
sol
10 do 15 tortilja čipsa (po želji)

Luk očistite i narežite na kolute pa ga pržite na rastopljenom maslacu. Kad pocakli dodajte žlicu senfa i brašno, promiješajte pa zalijte mlijekom.
Miješajte da ne nastanu grudice (brašno možete pomiješati s malo mlijeka pa ga onda dodati).
Zatim dodajte sir i opet sve dobro promiješajte da se sir otopi pa maknite sa vatre.

Krumpir oljuštite i narežite na četvrtine (ako su krumpiri veliki, narežite ga na osmine) pa ga stavite u posudu u kojoj ćete ga peći.
Dodajte i rajčice.
Možete dodati i 150 g slanine, ali ja sam radila vegetarijansku verziju: )

Preko povrća prelijte smjesu od luka i sve dobro promiješajte (i začinite).
Posudu pokrijte aluminijskom folijom i stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva. Pecite oko 30 min. i onda skinite foliju, promiješajte i vratite u pećnicu (nepokriveno), temperaturu smanjite na 180 stupnjeva i pecite još 30ak min. tj. da krumpir omekša.

10ak minuta prije kraja izvadite iz pećnice i poslažite/zapiknite (tortilja) čips ravnomjerno po cijeloj površini (ako nemate čips nije neophodno stavljati ga), još malo začinite, ako je potrebno.
Zapecite još 10ak min. na 200 stupnjeva i poslužite toplo.


Kremasti krumpiri 2

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
6 većih krumpira
1 žlica maslaca + za premazivanje kalupa
150 ml kiselog vrhnja
1 žlica parmezana
vezica vlasca
20 g kukuruznih pahuljica
sol, papar
po želji, kajenski papar, ili slatka paprika
malo svježeg peršinovog lišća za posipanje


Krumpir ogulite, operite i narežite na ploške.
Posudu za pečenje premažite maslacem.
Krumpir posolite, popaprite i složite u posudu.

Jednu žlicu maslaca otopite, dodajte mu sitno narezani vlasac, sol, parmezan i kiselo vrhnje i sve dobro promiješajte pa prelijte po krumpiru. Odozgo popaprite.

Kukuruzne pahuljice stavite u kuhinjsku krpu, rukama ih zdrobite i posipajte po krumpirima.

Stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva. Nakon pola sata promiješajte i pecite da krumpir omekša.
Pečeni krumpir posipajte peršinovim lišćem, paprom, slatkom paprikom…


Začinjeni grah

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
2 manja poriluka ili jedan veliki
1 crvena paprika
200 g mini rajčica
maslinovo ulje
200 ml pasirane rajčice
1 konzerva graha 410 g
10 ukiseljenih lučica
2 žlice brašna
stručak svježeg vlasca
5 ljutih feferona
sol
kajenski papar
svježe mljeveni papar
7 do 8 jalapenosa (ljutih papričica) za dekoraciju
ljuta paprika u prahu ili čili u prahu


Na malo maslinovog ulja popržite poriluk izrezan na kolute i papriku narezanu na kockice.
Kad povrće malo pusti vodu, dodajte mini rajčice koje ste prerezali na pola.
Zatim dodajte grah sa svim sokom iz konzerve i začinite solju, kajenskim paprom, običnim paprom i mljevenom ljutom paprikom pa sve dobro promiješajte.
Onda dodajte pasiranu rajčicu, feferone i lučice i ostavite da prokuha.
Na kraju dodajte sitno narezani vlasac.

Rupičastom žlicom izgrabite sve povrće, tako da u loncu u kojem se povrće kuhalo ostane samo tekućina.
Toj tekućini dodajte 2 žlice brašna, dobro promiješajte da ne ostanu grudice (da se grudice ne bi stvarale, možete odgrabiti malo te tekućine i onda ju polako dodavati u zdjelicu u koju ste stavili brašno – pritom miješajte pjenjačom i onda ti smjesu polako, miješajući pjenjačom dodajte ostatku tekućine u loncu).
Ostavite da zakuha i onda prelijte taj umak po povrću koje ste složili u zdjelu za pečenje.

Odozgo, po želji, složite jalapenose (ja nisam jer to jelo onda nebi jeo nitko osim mene; ali ja sebi na svojem tanjuru sve dodatno začinjavam pa sam si dodala i čili papričice (ne jalapenose, imam neke druge)).

Stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite 20-30min.
Poslužite toplo ili hladno.

Ako ne volite jako začinjena jela, smanjite količinu feferona i mljevene ljute paprike.



Gratinirana palenta

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
160 g kukuruzne krupice (palente)
800 ml vode
200 ml mlijeka
sol
1 vrećica mozzarelle
vezica vlasca
2 do 3 žlice maslinovog ulja
svježe mljeveni papar

U posudu za pečenje stavite palentu, vodu, mlijeko i sol pa sve promiješajte. Stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite 15ak min. pa onda promiješajte i vratite u pećnicu pa pecite još oko 25 min.

Mozzarellu narežite na ploške, vlasac operite i sitno nasjeckajte.
Nakon ukupno 40 minuta pečenja izvadite palentu, nakapajte ju maslinovm uljem, poslažite mozzarellu, posipajte vlascem i svježe mljevenim paprom.
Vratite u pećnicu na 10-15 min., da se sir rastopi.

Ostavite da se malo ohladi, a onda poslužite.

Broj komentara: 6:

  1. Apsolutno isti odabir sa Jasenkinog bloga. Ja volim slano, pa je izbor pao na skoro sve slano što je napravila.

    OdgovoriIzbriši
  2. tebi je sigurno falio jos koji slani recept, jel da?:)) super si sve ovo napravila, sve odlicno izgleda i nadam se da si zadovoljna i naravno hvala ti na isprobavanju:))

    OdgovoriIzbriši
  3. Ove krumpire sam i ja škicala, pa na kraju odustala , jer tako rijetko kupujem krumpire.
    Sad kad ih vidim tu kod tebe, ma morati ću i ja :)))

    SVe najbolje u Novoj!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. I ja sam probala palentu i krekere i oduševljena sam s oba recepta. :)
    Krumpire i ja planiram probati čim prije. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. cosmo2503 - :) meni se također više sviđaju slane stvari; ima na blogu i finih kremastih torti, ali (još) nisu došle na red:(

    Sweet Corner - spremila sma si još neke tvoje slane recepte s Coolinarike, ali nisam stigla isprobati ih, tako da sam imala dovoljno materijala, ali falilo mi je vremena:( A nisma (još) stigla isprobati ni neke recepte za torte:(
    Hvala ti na inspiraciji:)

    MASATERA - hvala:)

    Shangri La Food - mene su krumpiri oduševili, i jedni i drugi (a ništa manje me nisu oduševili ni ostali isprobani "slani" :) recepti.

    Andrea - da i palenta i krekeri su odlični. Svakako probaj krumpire, i jedne i druge:)))

    OdgovoriIzbriši