Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

11. 12. 2009.

Šarena pletenica i Pletenica sa sirom (by Broccoli)

I dalje sam u fazi unošenja recepata koje sam (odavno) «isprobala» i često ih radim, ali nikako da se pohvalim: )))


Šarena pletenica by Broccoli

Sviđa mi se ova Šarena pletenica by Broccoli, uvijek ju radim u slano-pikantnoj varijanti (stavljam više soli, a dodajem i papar, mljeveni čili itd.).

U «zeleno» tijesto stavlja se sasvim sitno nasjeckana zelenjava (najbolje ju je «samljeti» u multipraktiku). Ako mi se neda to sjeckati, ja u tijesto stavim po 2-3 žlice pesta (nema veze što pesto sadrži orahe, parmezan… - okus pletenice je još bolji: ))))
Ovaj put upotrijebila sam domaći Peršin pesto: imam ga zamrznutog pa samo «grabim» kad mi treba (naravno, za dodavanje u dizano tijesto treba ga ostaviti na sobnoj temperaturi da ne bude leden).
Ako upotrebljavam pesto umjesto zelenjave, obično odvojim manje smjese za «zeleno» tijesto jer u obzir uzimam činjenicu da je pesto "vlažan»" (u usporedbi s crvenom mljevenom paprikom koja je "suha") pa ću morati dodati još brašna u to tijesto – a kad dodam to brašno, imam otprilike onoliko tijesta koliko i ga ima i u druge dvije boje.

Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
500 g glatkog brašna
malo soli i šećera
1 suhi kvasac
1 jaje
50 g maslaca
250 ml toplog mlijeka
1 žlica slatke mljevene paprike
1 svežanj zelenjave : ))) (tj. začinskog bilja po želji; ili pesto: )))

Za premazivanje
1 žumanjak
1 žlica mlijeka
sezam, suncokretove sjemenke…

U posudu stavite brašno, suhi kvasac, malo soli i šećera (možete staviti i više soli, ako želite slanu varijantu, možete dodati i papar), jaje, mekani maslac i toplo mlijeko pa zamijesite tijesto.
Ostavite ga na toplom oko pola sata.

Zatim tijesto premijesite i podijelite na tri dijela.

U jedan dio dodajte sitno nasjeckanu zelenjavu i dobro premijsite tijesto da bude jednolično zeleno.

U drugi dio dodajte mljevenu papriku (može i ljutu, može i malo mljevenog čilija) i dobro premijesite tijesto da bude jednolično zeleno.

Treći dio ostavite kakav jest.

Od svakog komada tijesta rukama oblikujte jednu dugačku rolicu (oko prst debelu) i od njih ispletite jednu pletenicu.
Stavite ju na lim obložen papirom za pečenje, premažite ju žumanjkom umućenim s mlijekom i po želji, posipajte sjemenkama.

Pletenicu ostavite da odstoji oko 25 min. na toplom, a onda ju stavite u pećnicu zagrijanu na 190 stupnjeva i pecite oko pola sata.


Pletenica sa sirom by Broccoli

Ova Pletenica sa sirom by Broccoli podsjeća me na jednu pletenicu, jednom davno kupljenu u Njemačkoj: bila je isto tako nadjevena sirom, pa narolana, pa prerezana i isprepletena, ali nadjev od sira bio je sladak (a i u tijestu je bilo limunove kore, vanilije…). Ta kupljena pletenica na prvi pogled me oduševila, ali kad sam ju probala moje oduševljenje je splasnulo jer ne volim sir u slatkim varijantama (a na ovitku nigdje nije pisalo da je to pletenica sa slatkim nadjevom; jedino kad sam proučila sitno otisnut sastav proizvoda na poleđini pakiranja shvatila sam da se radi o «slatkoj slastici»:(

Budući da obožavam sir u slanim tijestima, ja ovu pletenicu uvijek radim u slanoj varijanti (stavim više soli u tijesto, po potrebi posolim i sir).

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
550 g brašna
1 čajna žlica šećera
oko 1 čajna žlica soli
1,5 paketić suhog kvasca
oko 250 ml toplog mlijeka
45 g maslaca
1 jaje
+
150 g margarina
100-200 g svježeg (kravljeg) sira (+ sol)
+
1 umućeno jaje
sezam, suncokretove sjemenke

Brašno pomiješajte sa solju, šećerom i kvascem. Dodajte mekani maslac, jaje i mlijeko pa zamijesite glatko tijesto.

Ostavite ga na toplom oko pola sata.

Tijesto tanko razvaljajte na pobrašnjenoj podlozi pa ga premažite otprilike trećinom mekanog margarina i preklopite 4 puta.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Tijesto odmah ponovno razvaljajte, premažite trećinom margarina pa sve preklopite 3 puta.

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic


Sada tijesto stavite u hladnjak na 20 min.


Nakon toga, tijesto razvaljate i premažite ostatkom margarina i premažite/posipajte zdrobljenim sirom (po želji, posolite) pa narolajte kao roladu.

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic


Roladu prerežite okomito po dužini, dvije dobivene trake ispletite u pletenicu.

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic


Pletenicu stavite na lim obložen papirom za pečenje i premažite ju jajetom i posipajte sjemenkama.

Image and video hosting by TinyPic

Stavite u pećnicu zagrijanu na 190 stupnjeva i pecite oko pola sata.

Broj komentara: 5:

  1. Vrlo dekorativna ova šarena i sviđa mi se!

    OdgovoriIzbriši
  2. meni više isto odgovara kravlji sir u slanim varijantama. jela sam neki dan nešto slično i jako mi se svidjelo. ova tvoja pletenica sa sirom izgleda stvarno presjajno. čestitam na izradi tijesta, svaka ti čast

    OdgovoriIzbriši
  3. Slažem se s onim da su bolje slane slastice. Nego, u čemu je fora s Bloggerom i TinyPic? Jer ih ne vidim. I ja koristim isti servis i vidim da Blogger stvara probleme. Slušam tvoju muziku, sviđa mi se, a ja sam opet uraspoloženju http://purpur-purpur.blogspot.com/2009/09/when-im-through.html

    OdgovoriIzbriši
  4. Super si napravila,Brocolijevi recepti nekako ulivaju dobar krajnji rezultat,sa njima nema greske,sve je savrseno!

    OdgovoriIzbriši
  5. Tadeja - hvala:)

    Shangri La Food - hvala:) Ja definitivno volim sir (skoro sve vrste), ali u slanim varijantama, kosa mi se diže od (slatkih) cheesecakeova.

    Purpur - ne znam u čemu je problem s bloggerom i tiny pic, nisam nikad primijetila probleme.
    Ne vidiš fotogrfaije? Sve, ili smao neke? Na mojem blogu ili i na drugim blogovima na kojima je korišten tiny pic?

    Vera - hvala:) Sviđa mi se avatar:)

    OdgovoriIzbriši