Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

18. 01. 2010.

Rolada s korama od sira

Blog-druženje , koje je pokrenula Monsoon s bloga Dalmacija down under se nastavlja. U siječnju 2010. domaćica je Nada s bloga Just good food, a za temu je odabrala sir.

Evo i mojeg doprinosa zadanoj temi: ) ovu roladu uvijek radim odokativno, ne znam imam li gdje zapisan kakav recept. Napisat ću varijantu koju sam ovaj put radila.

Recept je kratak da kraći ne može biti: narezani sir se u slojevima slaže na lim, zagrije se u pećnici, ohladi, premaže nadjevom, zarola i gotovo. Dakle, recept se može sažeti u jednoj rečenici, ali ja ću se potruditi da to rastegnem u nedogled, barem na dvije A4 stranice: )))

Image and video hosting by TinyPic

Kora
oko 600 g Gaude (ili nekog drugog masnijeg sira, npr. Edamer)

Nadjev (po želji)
360 g krem sira Zdenka (tj. 2 okrugle kutije)
1-2 žlice kiselog vrhnja
200 g (tvrdog) sira; u nadjev možete dodati sir kakav god hoćete; može Feta, ali može i kačkavalj ili neka sasvim druga vrsta sira
250 g na kocke narezane, kratko blanširane crvene, žute i zelene paprike
2 češnja češnjaka
nasjeckano začinsko bilje
sol, papar
kiseli krastavci (ili masline...)



Količina sira za koru ovisi o tome koliko debelu koru želite i koliko veliku roladu želite, tj. koliko gladnih usta morate nahraniti.
Čitala sam negdje da nije svaki tvrdi sir pogodan za izradu kore, tj. da su najbolji Gauda i Edamer. Ja se držim Gaude, nisam probala raditi roladu s drugim sirevima.

I količina nadjeva može varirati, ovisno o tome želite li koru sasvim tanko premazati nadjevom, ili, ko´ ja, volite 2 prsta debeo nadjev: )))



Sir narežete na tanke ploške.
Ja dam da mi ih narežu u trgovini jer nemam volje to doma sama rezuckati.

Zatim, lim za pečenje obložite papirom za pečenje i na njega posložite narezane ploške sira, jednu do druge, da se svugdje malo preklapaju. Na taj sloj sira opet složite barem još jedan sloj takvih narezanih ploški sira. Broj slojeva ovisi o tome koliko debelu koru želite: ja obično stavljam dva sloja, jedan mi se čini pretanak, ali to ovisi i o tome koliko debelo su ploške narezane.

Image and video hosting by TinyPic


Mala digresija: npr. u Zagrebu u Kauflandu režu tako tanke šnite sira da doslovno vidite kroz njih; kad doma razvlačim koru za burek ili nešto slično, kao uzor uzmem si šnitu sira iz Kauflanda, jer nešto tako tanko u životu nisam vidjela. Kad koristim sir iz Kauflanda za ovu roladu, obavezno stavim po 3-4 sloja ploški sira.
Volim kako režu sir u Konzumu, i sada sam koristila narezanu Gaudu iz Konzuma, stavljala sam šnite u dva sloja, potrošila sam oko 600 g sira. Nisam radila koru veličine lima za pečenje, nego nešto manju: 36 cm x 28 cm.

Zagrijte pećnicu na 150 stupnjeva i stavite lim sa sirom. Zagrijte sir da se tek lagano rastopi, tj. da omekša dovoljno da se preklopljeni rubovi šnita «slijepe» i «povežu». – ja sam ovaj put to «pekla» 6 min.

Dobivenu koru od sira ostavite da se ohladi.
Kad je sir hladan, trebali biste imati jedan veliki "sirni pravokutnik" (narezane šnite sira na preklopljenim rubovima su se slijepile i sve se drži zajedno).

Netko običava zagrijati pećnicu na 100, netko na 150, netko na 180 stupnjeva. Ja ju obično zagrijem na 150 stupnjeva i onda «pečem» taj sir oko 5 min. – ali to ovisi o vrsti sira, o tome kako je debelo narezan, te koliko slojeva šnita ste naslagali jednu na drugu. Sir treba izvaditi iz pećnice prije nego se pojave mjehurići (tj. kad se pojave prvi mjehurići, odmah van iz pećnice) - sir se ne smije napuhati i zapeći – treba se samo lagano rastopiti da se šnite međusobno slijepe.


Dok se sir hladi, pripremite nadjev: krem sir izmiksajte da se da razmazivati, po potrebi dodajte kiselo vrhnje. U smjesu umiješajte i oko 200 g sasvim sitno narezanog sira (po želji), blanširanu papriku, nasjeckani češnjak i začinsko bilje pa sve začinite solju i paprom.

Možete koristiti nadjev kakav god želite (sirni namaz, majoneza, pašteta, kuhana jaja, masline, šunka, salama, svježe, konzervirano ili kuhano povrće…). Trebalo bi voditi računa o tome da nadjev treba biti dovoljno čvrst da se rolada može lijepo rezati.
Kao nadjev najviše volim Francusku salatu, ali obavezno joj dodam želatinu, jer kad nema želatine meni narezane šnite nikad ne izgledaju onako lijepo kao kad je u Francuskoj želatina.


Smjesu ravnomjerno razmažite na ohlađenu sirnu koru, na jedna rub možete staviti npr. kisele krastavce (ili masline…).

Image and video hosting by TinyPic

Koru čvrsto narolajte pomoću papira.

Image and video hosting by TinyPic

Mjesto spoja okrenite prema dolje i roladu stavite u hladnjak, barem na 2 sata, može i duže.


Ohlađenu roladu tankim oštrim nožem narežite roladu na ploške debljine oko 1 cm.


Osim ove varijante s rastapanjem ploški sira u pećnici postoje, koliko ja znam, još dvije varijante (koje ja nisam isprobala). Jednu od tih varijanti nisam isprobala jer mi je "prezahtjevna": komad sira (cijeli; količina ovisi o tome koliko veliku koru želite) stavi se u plastičnu vrećicu i dobro zatvori i onda se u uroni u kipuću vodu: sir treba omekšati da se pomoću valjka da razvaljati u pravokutnu koru; pritom treba paziti da se sir ne rastopi previše, tj. da ne bude tekuć (treba paziti na vrijeme kuhanja, a to ovisi o vrsti sira, veličini komada…, a onda taj sir još treba i razvaljati valjkom – meni je to "prekomplicirano").
Drugu varijantu nisam isprobala jer ne raspolažem potrebnim kuharskim utenzilijama: sir se rastapa u mikrovalnoj, a ja ju nemam.



Uspjela sam! Rastegnula sam ovaj post na barem dvije A4 stranice: ))))





.

Broj komentara: 8:

  1. Ti rastegla post, rastegla sir... a meni se srce steglo (od gladi, dakako!) Eh, da je samo parče ove prekrasne rolade! Sjajno si ovo uradila: i roladu, i fotke... :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlična ti je ova rolada!

    OdgovoriIzbriši
  3. Otkačeno! :))
    I zvuči mi jako, jako dobro.

    OdgovoriIzbriši
  4. Sanela da ti kazem iskreno,ovaj recept je jedan od meni najboljih recepata za slano prejelo!

    OdgovoriIzbriši
  5. neka si rastegla post kada je ovakva rolada u pitanju :), čitam, gledam slike i mislim kako je ovo dobroooo....., ljubitelj sam sira i ovo je odlična ideja za jelo sa sirom. Super, super !

    OdgovoriIzbriši
  6. emo_serpica - hvala, drago mi je da ti se sviđa:) eto, ja sve razvukla i post i koru za roladu:)

    Shangri La Food - hvala:)

    Snježa - hvala:) i meni se jako sviđa:)

    Tadeja - hvala:) Meni je ova rolada baš posebna zbog te kore od sira:)

    Aleksandra1234 - hvala:)

    Vera - u potpunosti se slažem s tobom:)

    Branka - hvala, drago mi je da ti se sviđa:) Probaj:)

    OdgovoriIzbriši