Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

13. 08. 2010.

Kolač od luka i rajčica na tijestu od sira

Još davno sam zaključila da mi se jako sviđa tzv. tijesto od ulja i sira (i to u slanoj varijanti, slatko mi ne valja). Ovaj recept me zaintrigirao jer se ovdje zapravo radi o varijaciji na temu spomenutog tijesta: i to s integralnim brašnom (koje ja ne obožavam).


Ali, kad sam prvi put napravila kolač, odmah je od mene dobio prolaznu ocjenu i to prije svega zbog nadjeva od luka. Obožavam luk u ovakvim varijantama! Da se na tijesto ne stavlja taj luk, najvjerojatnije ne bih ni radila ovaj kolač jer rajčice ionako ne volim, pa me one ne oduševljavaju, meni su one čak i višak u ovom kolaču, ali luk definitivno spašava stvar:)


Image and video hosting by TinyPic


Tijesto

200 g oštrog brašna

100 g integralnog pšeničnog brašna

1 i pol prašak za pecivo (tj. oko 15 g ili oko 3 čajne žlice)

pola čajne žlice soli

125 g svježeg kravljeg sira

120 ml mlijeka

8 žlica ulja


Nadjev

500 g crvenog luka

3 češnja češnjaka

1 čajna žlica kumina

2 čajne žlice suhe mješavine «provansalskih» začina

3-4 velike čvrste crvene rajčice

(oko 140 g zelenih maslina s nadjevom od badema ili žute rajčice:)

sol, papar

peršinovo lišće



Za tijesto, pomiješajte obje vrste brašna, prašak i sol, pa dodajte mlijeko, ulje i sir te zamijesite glatko tijesto (možete to zamijesiti i pomoću miksera, svrdlastim nastavcima).

Tijesto oblikujte u kuglu, zamotajte u foliju i stavite u hladnjak na pola sata.


Crveni luk očistite, prepolovite i narežite ga na šnite debljine 5 mm.

Češnjak očistite i sitno nasjeckajte.


U loncu zagrijte žlicu ulja pa dodajte crveni luk i kratko ga popržite. Zatim dodajte češnjak, kumin i začine pa sve lagano posolite i popaprite te pržite napola poklopljeno oko pola sata na srednjoj temperaturi.

Kuhani nadjev po potrebi posolite i popaprite pa ga ostavite da se ohladi.


Rajčice operite i vodoravno ih narežite na okrugle ploške debljine oko 5 mm. Možete ih malo obrisati papirnatim ubrusom da ne budu sasvim mokre.


Tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj podlozi (otprilike 1 cm debelo). Stavite ga u lim obložen papirom za pečenje.


Na tijesto ravnomjerno rasporedite ohlađeni nadjev od luka. Ploške rajčica lagano posolite i popaprite s jedne i druge strane pa ih, jednu do druge, rasporedite po nadjevu od luka.


Između ploški rajčica možete složiti masline.

Ja ovaj put nisam upotrijebila masline, nego sam kolač «ukrasila» žutim kruškolikim rajčicama, zato što im je sada sezona.


Lim stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite oko 20 min.


Pečeni kolač ostavite da se malo ohladi, ukrasite ga peršinovim lišćem, i po želji ga nakapajte maslinovim uljem.





2 komentara:

  1. e meni se ovdje dopada sve a najviše rajčice, izgleda odlično!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nina;
    Kod mene je obratno:))) rajčice mi se najmanje sviđaju:)))

    OdgovoriIzbriši