Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

01. 12. 2010.

Kolač s nadjevom od dunja

Evo još jednog kolača od dunja, ali, ovaj put nešto suprotno «mojoj tradiciji» - bez šlaga i pudinga od vanilije:)

Recept je sa stranice Chefkoch.de. Kolač se prije posluživanja treba dobro ohladiti. Iako, ako (duže vrijeme) stoji u hladnjaku, šećer s cimetom se rastopi, ali nema veze, meni se baš sviđa:)


Image and video hosting by TinyPic

Nadjev
800 g dunja
500 ml (kupovnog) soka od jabuke
2 žlice iscijeđenog limunovog soka
50 g šećera (ili više)
1 puna žlica brašna ili gustina
200 ml vrhnja za kavu
1 jaje

Tijesto
200 g oštrog brašna
50 g šećera
prstohvat soli
sitno naribana kora pola limuna
75 g maslaca/margarina
7 žlica ledene vode

Za posipanje
4 žlice šećera kristala pomiješanog s cimetom



Za nadjev, u posudu ulijte sok od jabuke i limunov sok.
Dunje operite, narežite na četvrtine, odstranite sredinu s košticama pa ih ogulite i narežite na šnite (debljine oko 1 cm). Kako ploške režete, tako ih stavljajte u pripremljeni sok – da ne pocrne na zraku.

Kad sve dunje narežete, ocijedite ih iz soka u koji ste ih stavljali dok ste ih rezuckali.

Taj isti sok stavite u lonac pa mu dodajte šećer (ja sam stavila više od 50 g), uključite štednjak i ostavite da sok zakuha. Smanjite vatru i dodajte ploške dunja, kuhajte ih na laganoj vatri oko 3 min.; da napola omekšaju (ne trebaju potpuno omekšati jer će se još peći u kolaču).

Ploške izvadite rupičastom žlicom i ostavite ih da se ohlade.

Sok ostavite da se kuha na jakoj vatri – kako bi se reducirao na pola (seljački rečeno – nek´ se kuha da ga bude napola manje), povremeno ga promiješajte.

Kako bi znali da se sok reducirao na pola – kad izvadite napola kuhane dunje, umočite čačkalicu okomito u sok u loncu i zabilježite flomasterom dokle na čačkalici sok seže. Onda sok kuhajte 10ak min. pa opet u njega umočite čačkalicu – pogledajte dokle seže sok, treba ga biti napola manje.

Kuhanu tekućinu ostavite da se ohladi.

U drugu posudu stavite brašno/gustin i polako dodavajte vrhnje za kavu, miješajući pjenjačom da dobijete glatku smjesu. Dodajte jaje pa sve pomiješajte s mlakim kuhanim sokom.


Od brašna, šećera, soli, limunove kore, listića maslaca i vode zamijesite glatko tijesto.

Njime obložite dno i stranice namaštene posude za pečenje. Tijesto nabockajte vilicom pa na njega položite ohlađene dunje i prelijte pripremljenom smjesom.

U originalu, kolač se peče u kalupu promjera 30 cm. Ja sam ga pekla u kalupu promjera 26 cm, sa stranicama visokim 4 cm – kalup je bio doslovno na ruba pun smjese. Nije bilo šanse da ga odnesem u pećnicu, a da mi smjesa kojom sam zalijala dunje ne kapa preko ruba, zato sam taj kalup stavila na lim od pećnice i onda sam to sve tako ugurala u pećnicu. Srećom, ništa nije kapalo po limu za vrijeme pečenja.
Ipak, ne bi bilo loše uzeti veću posudu za pečenje. Budući da sam kolač pekla u manjem limu, meni je ostala oko trećina tijesta…, pa ako odlučite peći kolač u manjem limu, možete smanjiti količinu sastojaka za tijesto.

Kolač stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite ga 40ak min.

Pečeni kolač izvadite iz pećnice i odmah posipajte šećerom pomiješanim s cimetom. Ostavite da se potpuno ohladi.


Broj komentara: 5:

  1. Uvek sam imala dunje u svojoj bašti, i uvek sam se pitala šta spremiti od njih, sem soka, koga uvek napravim, i sada mi ovaj recept dobro dođe, izgleda fantastično, probaću ga...

    OdgovoriIzbriši
  2. Zanimljiv recept i lepo izgleda, treba da probam.Poz...

    OdgovoriIzbriši
  3. Veliki sam ljubitelj dunja. Rijetko ih uspijem naci... Mislim da bi mi se ovaj kolac jaaako dopao.

    OdgovoriIzbriši
  4. Miris dunja posjeca me na moje djetinjstvo ali nazalost nrmogu ih u Astriji nigdje da nadem. rezepti su pravi.

    OdgovoriIzbriši
  5. Anonimno;
    Moja obitelj je tek prije 10ak godina posadial tu dunju koju imamo u vrtu, tako da mene dunje ne asociraju na djetinjstvo: dok sambila mala, nismo ih imali, i moja mama nikad nije radila jela/kolače od dunja.
    Zato ja to nastojim nadoknaditi sada kad imam dunja:)

    OdgovoriIzbriši