Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

05. 01. 2011.

Starinska pita Julka/Juli/Juli(j)a

Recepata za ovu vrstu pite ima posvuda, pa je i ovaj samo još jedan u nizu. Ipak, ova varijanta je uistinu «starinska»: potječe iz vremena kad se na (zatucanim) selendrama (poput moje) nije moglo kupiti lisnato tijesto, a babe po tim selima definitivno ga nisu same radile (vjerojatno nisu ni čule za lisnato tijesto) – pa pita umjesto lisnatog sadrži masno prhko tijesto (to nije «klasično» prhko tijesto u kojem je omjer brašna i masnoće obično 3:2 ili 2:1 i sl.) 
Ova varijanta  tijesta zbog veće količine masnoće donekle je «hrskava», malo se «napuše» (ko´ krekeri) za vrijeme pečenja, pa možda donekle i asocira na  lisnato tijesto, ali naravno, nije kao lisnato tijesto.

Ne znam može li se točno  utvrditi otkuda i otkada potječe ovaj recept, moja mama ima ga «odavno» u svojoj bilježnici, ali tu «originalnu» varijantu nije radila već 40ak godina (otkad ja pamtim ona radi biskvitnu smjesu i kremu po ovom receptu – ali upotrebljava kupovno lisnato tijesto).

Ako želite «klasično-modernu» varijantu ove pite: prhko tijesto zamijenite kupovnim lisnatim. Naravno, možete i sami napraviti lisnato tijesto, čini mi se da sam negdje(?) vidjela recept (baš za ovu pitu) koji uključuje i upute za izradu pravog lisnatog tijesta – al´ ja nisam tako revna. Kad i radim lisnato tijesto doma, radim ga za neku varijantu (slanog) peciva/kiflica, ne pada mi na pamet da doma «proizvodim» lisnato tijesto za ovakav tip kolača.

U originalu, prhko tijesto i krema se, naravno, rade s domaćim putrom. Naravno da ja to ne upotrebljavam, nikad nisam voljela taj domaći putar, a i kupovni maslac izaziva mi fobije;  zato ja upotrebljavam margarin!

Image and video hosting by TinyPic

Tijesto
210 g oštrog brašna
180 g margarina
1 žumanjak
prstohvat soli
4 žlice hladne vode

Biskvitna smjesa
5 jaja
100 g mljevenih oraha
100 g sitno naribane čokolade za kuhanje (ili čokolada u prahu)
200 g šećera

Krema
3 žlice glatkog brašna
1 vanilin šećer
300 ml mlijeka
200 g šećera u prahu
200 g mekanog margarina


Od brašna, hladnog margarina narezanog na listiće, soli, žumanjka i vode zamijesite glatko tijesto.
Oblikujte ga u kuglu, zamotajte u foliju i stavite u hladnjak na pola sata.

Za biskvitnu smjesu, odvojite žumanjke od bjelanjaka.
Od malo posoljenih bjelanjaka izmiksajte snijeg.
Žumanjke miksajte sa šećerom da se šećer rastopi, tj. da smjesa bude svijetla i glatka. Dodajte orahe i naribanu čokoladu pa sve kratko promiješajte. Na kraju lagano umiješajte snijeg od bjelanjaka.

Lim (34 cm x 22 cm) namastite ili obložite papirom za pečenje.

Rashlađeno tijesto podijelite na dva dijela. Jedan dio tijesta opet zamotajte u foliju i vratite u hladnjak, a drugi dio tijesta razvaljajte (na debljinu 2-3 mm) i njime obložite dno lima za pečenje (odrežite višak tijesta; stranice ne trebaju biti obložene). Nabockajte ga vilicom i na njega odmah izlijte pripremljenu smjesu od oraha i čokolade.
Sve stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite oko 25 min.
Pečeni kolač ostavite da se ohladi.

Ostatak tijesta izvadite iz hladnjaka i razvaljajte ga na veličinu lima u kojem ste ispekli prvi dio tijesta s biskvitnom smjesom (34 cm x 22 cm); odrežite višak tijesta (tijesto bi trebalo biti razvaljano na 2-3 mm debljine).
Tijesto nabockajte vilicom i narežite na kocke/ploške – one veličinu kako namjeravate rezati kolač.
Narezane komade tijesta složite na lim (namašten ili obložen papirom za pečenje) i stavite ga u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva. Tijesto pecite 10-15 min., tj. da ostane svijetlo.
Pečeno tijesto ostavite da se ohladi.

Za kremu, 100 ml mlijeka pomiješajte s brašnom i vanilin šećerom.
200 ml mlijeka zakuhajte i u njemu skuhajte smjesu od brašna (kao da kuhate puding).
Kuhanu smjesu prebacite u posudu za miksanje.
Možete ju ohladiti tako da ju stavite u sudoper napunjen hladnom vodom i onda miješate da se ohladi. Ili možete na posudu sa kuhanom smjesom staviti foliju, i ostaviti da se ohladi.

Mekani margarin kremasto izmiksajte sa šećerom. Zatim ga , žlicu po žlicu, umiksajte u mlaku kuhanu smjesu.

Na ohlađeni kolač ravnomjerno namažite kremu, a po njoj složite izrezane, pečene, ohlađene komade tijesta.
Image and video hosting by TinyPic

Kolač stavite u hladnjak da se krema stegne.

Prije posluživanja kolač posipajte šećerom u prahu, narežite ga uzimajući u obzir pečene ploške tijesta.
Image and video hosting by TinyPic


Broj komentara: 6:

  1. Super! Taman si mozgam kakav bi kolač mogla napravit, a i mama mi je to danas dala za zadatak! :))) Sastojke imam sve tako da idem pisat pa se bacam na pitu! :)))

    OdgovoriIzbriši
  2. Za sve receno,skroz si u pravu. Ne budi tuzna! Kolac je divan. Svidja mi se.

    OdgovoriIzbriši
  3. Pita je dobra, a nova godina će biti kakva bude. Ništa i nikoga osim sebe samih ne možemo mijenjati, pa koliko se promijenimo, toliko će nam biti gore ili bolje. Kako je puno lakše uzalud gubiti vrijeme na promjenu drugih, a ne sebe, često smo nezadovoljni. A što se tiče proslava, odavno imam stav da su te proslave samo za one jako, jako mlade. Zar da slavim to što sam godinu dana starija???!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Sanela, MOLIM TE da se javis meni privatno na moj email. Zelim ti reci o meni...ne odrzavati predavanja! Please..................

    OdgovoriIzbriši
  5. Ne znam sta ti se toliko lose desilo,da bih ti nekako pomogla. Samo zelim da ti kazem da si u pravu sto ces realno da razmisljas jer sam i ja tako odlucila. Nismo u spanskoj seriji... Kada god pozelis,javi se,mozes imati i ovako prijatelje,ne moramo da kafenisemo da bismo otvorile dusu jedna drugoj,zar ne? Mislim da je lakse kada se covek izjada i izbaci lose iz sebe,bolji je osecaj... Ja ti nudim prijateljstvo u svako doba!

    OdgovoriIzbriši
  6. Mozemo se samo nadati da ce ipak krenuti nabolje, uciniti sve sto mozemo, a neke su stvari zaista izvan nase kontrole. Zelim ti puno bolju 2011-tu!

    OdgovoriIzbriši