Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

08. 03. 2011.

(Ne)obična roladina šarlota




Žuta kora
3 jaja
1 žumanjak
60 g šećera
1 vanilin šećer
80 g oštrog brašna
pola čajne žlice praška za pecivo

Smeđa kora
3 jaja
1 žumanjak
60 g šećera
1 vanilin šećer
60 g oštrog brašna
1 žlica kakaa
2 žlice mlijeka
pola čajne žlice praška za pecivo
+
pekmez po želji

Krema
400 ml mlijeka 
2  vrećice praška za puding od čokolade 
6 žlica šećera 
1 žlica kakaa 
100 g čokolade za kuhanje 
120 g mekanog margarina/maslaca 



Za žutu koru u posudu stavite jaja i žumanjak pa sve miksajte 1 minutu na najvećoj brzini. Zatim nastavite miksati smjesu i tijekom 1 minute postupno dodavajte obje vrste šećera; nakon toga cijelu smjesu miksajte još 2 minute na najvećoj brzini.
Brašno pomiješano s praškom prosijajte (kroz gusto cjedilo) na smjesu od jaja i sve kratko promiksajte na najmanjoj brzini.
Lim (38 cm x 30 cm) obložite papirom za pečenje, papir namastite i pobrašnite pa ravnomjerno rasporedite smjesu. Stavite ju u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite oko 8 min.
Pečenu koru istresite na krpu (ili papir za pečenje) posipanu šećerom kristalom, i odmah ju narolajte, ostavite da se ohladi.


Na isti način napravite i Smeđu koru, uz dodatak kakaa i mlijeka.


Kad se kore ohlade, razmotajte ih.

Jednu koru sasvim tanko premažite pekmezom pa na nju stavite drugu koru (ja sam na smeđu koru, premazanu pekmezom, stavila žutu koru).



Tu gornju koru također tanko premažite pekmezom – pa obje kore nartolajte zajedno (počevši s duže strane).


Upotrijebila sam "svijetli" pekmez (od marelice) da se ne bi jako isticao između biskvitnih kora i mazala sam ga u sasvim tankom sloju. 

Roladu stavite u zamrzivač ili u hladnjak da se "stegne".

Iako inače ne običavam ovakve rolade stavljati u zamrzivač, ovu sam ipak stavila. Kad se malo "namrzne", roladu je lakše rezati na tanke šnite.


Za kremu, u lonac stavite 200 ml mlijeka i šećer, zakuhajte na laganoj vatri, miješajte da se šećer rastopi.
200 ml mlijeka pomiješajte s praškom za puding i kakaom. Dodajte kipućem mlijeku i skuhajte kao puding.
Smjesu ostavite da se hladi oko 5 min., pa dodajte nasjeckanu čokoladu, miješajte da se čokolada rastopi.
Ostavite smjesu da se ohladi.
Mekani margarin/maslac kremasto izmiksajte pa mu, žlicu po žlicu, dodavajte ohlađenu smjesu, miksajte da se sve poveže u glatku kremu.


Na pladanj (na kojem ćete poslužiti tortu) stavite obruč promjera 24 cm (podložak koji služi kao dno obruča nije potreban, tortu možete raditi na pladnju da ju kasnije ne trebate  seliti s podloška na pladanj).
Obruč iznutra obložite papirom za pečenje.


Roladu narežite na otprilike 1 cm debele šnite.
Ne sjećam se točno, ali čini mi se da sam roladu narezala na 24 šnite. A nakon izrade torte, ostale su mi dvije šnite.











Šnite poslažite gusto, jednu do druge, uz rub obruča. I na dno polegnite dio narezanih šnita pa ih premažite polovicom kreme.



Na kremu poslažite ostatak šnita, lagano ih utisnite i premažite ostatkom kreme.




Tortu odozgo posipajte nasjeckanom čokoladom ili ukrasite po želji.
Stavite ju u hladnjak na otprilike 7 sati da se krema stegne.

S rashlađene torte skinite obruč i odlijepite papir.




Broj komentara: 8: