Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

24. 03. 2011.

Zapečena riža s bešamel povrćem

Ovaj recept je iz nekakvih hrvatskih novina (Jutarnjeg?, Večernjeg?), naravno, u mojoj varijanti uvijek doživi izmjene.
U originalu, upotrebljava se baš ono povrće koje ja ne volim: karfiol, 2 tikvice, mrkva i grašak (ne mogu izdvojiti što mi je od tog najgore:)(  Ni u mojoj varijanti nije isključivo ono povrće koje volim, ali je odnos 2:2 - dva koja volim: krumpir i grah, te dva koja ne volim: mrkva i grašak. Kad su tu krumpir i grah, nekako se prisilim da pojedem i ostalo.
Naravno, možete upotrijebiti povrće kakvo god hoćete; sve povrće treba skuhati, blanširati, tj. termički obraditi na odgovarajući način; ili možete upotrijebiti povrće iz konzerve.

Rižu treba skuhati, ali ne bi se smjela raskašiti. Ovisno o tome kakvu rižu imam, kad ju ocijedim ponekad ju još i isperem u toploj vodi da se «prestane kuhati» (iako je riža ocijeđena, dok je vruća, «sama od sebe» se još raskaši i «napuhne»).

Što se posude za pečenje tiče, u originalu je ovo «kupola od riže»: peče se u posudi kupolastog dna, ja nemam takvu posudu, pa je moja varijanta, recimo kao «torta».

Ova «torta» može biti jako dekorativna dok je na stolu. Ali budući da se radi o vrućoj/toploj riži i vrućem/toplom bešamelu s povrćem, nemojte očekivati da ćete to lijepo narezati i servirati – podrazumijeva se da je to sve «gnjecavo», «kremasto». Takva jela poslužuju se na «seljački» način: svatko grabi žlicom s pladnja kao što bi grabio rižu/povrće iz zdjele.

Kad se ohladi, onda je to sve čvršće, ali baš nema smisla posluživati ovo jelo kad je hladno, a ni onda nije tako čvrsto da bi se narezalo na pravilne, prekrašne komade.



Sastojci
400-450 g riže
60 g mekanog margarina/maslaca narezanog na listiće 
+
oko 1 kg povrća (krumpir, grah, grašak, mrkva, karfiol,…)
60 g margarina/maslaca
50 g brašna
300 ml mlijeka
80 g tvrdog naribanog sira
2 češnja češnjaka, sitno nasjeckana
sol, papar
muškatni oraščić
+
mekani margarin/maslac za premazivanje folije


Rižu skuhajte u slanoj vodi i ocijedite ju. Po potrebi isperite ju toplom vodom da se ne bi previše raskašila (ovisi o vrsti riže). U toplu rižu dodajte 60 g mekanog narezanog margarina i sve dobro promiješajte da se margarin rastopi. Rižu ostavite da se ohladi.

Sve povrće operite/očistite/ogulite/narežite… i skuhajte u slanoj vodi.
Kuhano povrće ocijedite, ostavite ga da se malo ohladi.
Ako koristite povrće iz limenke, sve samo ocijedite:)

U loncu rastopite 60 g margarina pa dodajte brašno i kratko ga popržite, polako dodajte mlijeko stalno miješajući pjenjačom. Umak prokuhajte par minuta da se zgusne, stalno ga miješajte.
Kuhanom umaku primiješajte naribani sir i češnjak te ga pikantno začinite solju, paprom i muškatnim oraščićem. Dodajte i ocijeđeno povrće pa sve dobro izmiješajte.

Okrugli pekač (promjera 22 cm, stranica oko 7 cm visine) po dnu i stranicama obložite aluminijskom folijom. Foliju dobro premažite mekanim margarinom. Na dno i stranice rasporedite, «utisnite» ohlađenu rižu, pritišćite ju donjom stranom žlice da bude «zbijena», u sredini ostavite «udubljene», tj. prostor za nadjev.















 Riža na dnu i stranicama trebala bi biti u sloju od oko 1 cm (ostavite dovoljno riže za prekrivanje nadjeva).

Sredinu, između «zidova riže» napunite nadjevom od povrća, pritišćite ga donjom stranom žlice da bude zbijen. 
Ja visinu «zidova od riže» odredim «odokativno» pa onda dodam dio nadjeva, ako «zidovi od riže nisu dovoljno visoki, onda ih«nadoziđem», te onda dodam ostatak nadjeva. A ako su «zidovi» previsoki, tj. sežu daleko iznad sveg nadjeva, onda ih «srušim» pomoću žlice da budu na razini nadjeva.















 
Odozgo rasporedite preostalu rižu, zagladite površinu pomoću žlice.















 Sve stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite 15-20 min.
Pečenu rižu ostavite u limu 5 min., da se malo ohladi.

Zatim na pekač stavite pladanj/tanjur i sve zajedno okrenite: da «torta» sklizne na tanjur i onda pekač polako i pažljivo podignite u vis te ga maknite s «torte». Zajedno s pekačem će se, vjerojatno, skinuti i folija, ako se ne skine, pažljivo ju odlijepite s «torte».

Poslužite odmah, po želji, ukrasite povrćem…


 

Broj komentara: 6:

  1. Sjecam se ovoga recepta...Iz 'Mile' je (15-20 godina stara). Ja je spremam u obliku kupole i obicno kad imam puno gostiju. Odlicno!

    OdgovoriIzbriši
  2. odlično, dopada mi se kako je napravljeno, a i kako izgleda, baš si liepo dekorirala

    OdgovoriIzbriši
  3. Dopada mi se i kako izgleda i sta je korisceno od namirnica.Palo mi je na pamet dok sam ti citala post da se besamel napravi od vode i eto ti posne verzije.Hvala Sanela!Pozz

    OdgovoriIzbriši
  4. Jasna;
    da, takve stvari je najbolje raditi kad ima puno gostiju.
    Svi ti časopisi/novine "objavljuju" slične recepte - a često i potpuno iste s potpuno istom fotkom. Sigurno je i ovog recepta bilo u više časopisa, nisam redovito kupovala Milu pa se ne sjećam jesam li ga vidjela u njoj: ova verzija koju ja imam je baš iz dnevnih novina od prije 3-4 godine, to je bio nekakav "riža specijal" - na 2 stranice velikog formata objavljeno je nekoliko recepata u kojima je riža glavni sastojak.
    Na fotki kraj recepta u novinama je baš varijanta s "kupolom", ja nemam kupolastu posudu, ali može i bez toga:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Jovana;
    hvala:)

    Nina;
    hvala:) što se dekoracije tiče, moglo bi i ljepše, trebala sam skuhati više povrća da ga imam i za dekoraciju, ali dobro je i ovako:)

    Maja;
    hvala:)
    Što se namirnica tiče, može se upotrijebiti i drugo povrće, što tko voli:)

    OdgovoriIzbriši