Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

01. 08. 2011.

Slana zetova torta

Recept za ovu tortu temelji se na receptu iz časopisa Hrana i vino, lipanj 2011., br. 8. Ne držim se u potpunost originalnog recepta; kod mene «slijeđenje» originalnog recepta najčešće nije moguće jer se ne potrudim kupiti sve ono što se u originalnom receptu navodi kao potrebno – pa sam «prisiljena» improvizirati s onim što imam doma.

Čini mi se da je više nego očito da se nisam pretrgla od ukrašavanja. Razlog tome je, s jedne strane viša sila, a s druge: lijenost u kombinaciji s nezainteresiranošću. Ovo «viša sila» znači da je cijelu noć padala kišurina, a i drugi dan, kad sam radila tortu, cijeli dan je pomalo padalo, nikako da stane, pa se meni nije dalo ići u vrt i gacati po blatu kako bih nabrala nekog svježeg povrća kojim bih ukrasila tortu. U kuhinji sam imala samo 5 žutih sitnih i nekoliko velikih crvenih rajčica – pa sam time zbrda-zdola «ukrasila» tortu.
A ovo «lijenost u kombinaciji s nezainteresiranošću» znači da se meni neda ukrašavati takve stvarčice, koje su «za po doma». Meni je ta nekakva estetika i sve to ukrašavanje zadnja rupa na svirali: kad ja sebi radim neku takvu tortu «za po doma», meni je sasvim dovoljno da ju omažem  kiselim vrhnjem i gotovo; ne pada mi na pamet da ju još i ukrašavam. Zato često ni ne fotografiram  sve ono što pripremim, jer ne zadovoljava ni estetski minimum za kojim, koliko vidim,  svi oko mene teže. Ok, ni ovako zbrda-zdola ukrašena torta ne zadovoljava taj neki estetski minimum, ali izgleda bolje, nego kad je samo natackana kiselim vrhnjem.
Da sam ovu tortu radila za neku svečanu priliku, koja uključuje «goste», onda mi ne bi preostalo ništa drugo, nego da navučem gumene čizme, uzmem kišobran i da odem gacati po vrtnom blatu u potrazi za svježim povrćem kojim bih ukrasila tortu – ali budući da je ova torta «za po doma» – meni je ovo ukrašavanje «uvrh glave».




Žuta kora
2 jaja
50 ml ulja
125 g jogurta
4 žlice brašna
pola praška za pecivo
sol

Narančasta  kora
2 jaja
50 ml ulja
125 g jogurta
4 žlice brašna
pola praška za pecivo
2 čajne žlice slatke mljevene crvene paprike
sol

Zelena  kora
2 jaja
50 ml ulja
125 g jogurta
4 žlice brašna
pola praška za pecivo
sol
500 g špinata ili zelenog dijela blitve (bez bijelih stabljika)

Nadjev
250 g margarina ili maslaca sobne temperature
300 g svježeg sira
200 g sirnog namaza (može i topljeni mazivi sir)
2-3 žlice kiselog vrhnja
sol, papar
3 češnja češnjaka, sitno nasjeckana
6 kiselih krastavaca, narezana na komadiće
1-2 pečene crvene paprike (može i svježa paprika; a može i kisela),
100 g naribanog tvrdog sira
narezane na kockice

Za premazivanje i ukrašavanje
oko 150 g masnijeg kiselog vrhnja ili milerama
povrće po želji


Za žutu koru, u posudi izmiksajte jaja i ulje pa stalno miksajući dodajte jogurt. Zatim dodajte brašno, sol i prašak pa sve lagano promiješajte pjenjačom.
Kalup za tortu (24-26 cm) obložite papirom za pečenje, papir namastite i pobrašnite pa ulijte smjesu. Stavite ju u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite oko 8 min. Pečenu koru ostavite da se ohladi.

Za narančastu koru, u posudi izmiksajte jaja i ulje pa stalno miksajući dodajte jogurt. Zatim dodajte brašno, sol, crvenu papriku i prašak pa sve lagano promiješajte pjenjačom.
Kalup za tortu (24-26 cm) obložite papirom za pečenje, papir namastite i pobrašnite pa ulijte smjesu. Stavite ju u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite oko 8 min. Pečenu koru ostavite da se ohladi

Za zelenu koru, špinat/zeleni dio lista blitve očistite i operite. U loncu zakuhajte vodu, posolite ju pa dodajte špinat ili blitvu; prokuhajte oko 3 min. Prokuhano lišće ocijedite i isplahnite hladnom vodom. Dobro ga ocijedite, rukama istisnite što više vode iz njega. Ocijeđeni lišće sameljite u multipraktiku.
U posudi izmiksajte jaja i ulje pa stalno miksajući dodajte jogurt. Zatim dodajte brašno, sol, usitnjeno lišće i prašak pa sve lagano promiješajte pjenjačom.
Kalup za tortu (24-26 cm) obložite papirom za pečenje, papir namastite i pobrašnite pa ulijte smjesu. Stavite ju u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i pecite oko 8 min. Pečenu koru ostavite da se ohladi


Za nadjev, u posudu stavite mekani margarin ili maslac, dodajte malo soli i papra pa miksajte da bude kremast. Zatim dodajte mazivi sir pa sve miksajte da se sastojci povežu (najbolje je da su i sirevi sobne temperature, jer ako su iz hladnjaka, onda se teže povezuju s izmiksanim maslacem/margarinom; tada smjesu treba duže miksati).
Na kraju dodajte i kiselo vrhnje pa sve dobro izmiksajte. Po potrebi dodajte još papra ili soli (ovisno o tome kakve sireve upotrebljavate).

U smjesu kuhačom umiješajte češnjak, krastavce, papriku i naribani sir.

Na pladanj stavite zelenu koru i premažite ju polovicom nadjeva, njega pokrijte žutom korom, pa nju premažite ostatkom nadjeva te sve pokrijte narančastom korom.


Kiselo vrhnje lagano promiješajte pjenjačom da nema grudica pa njime premažite tortu odozgo i sa strane.
Ukrasite ju po želji (svježim povrćem, začinskim biljem, tvrdim sirom,…).
Tortu stavite u hladnjak da se rashladi i očvrsne.


  

4 komentara:

  1. Sta god te sprecavalo u pravljenju ove torte, ne primjeti se - izgleda savrseno!

    OdgovoriIzbriši
  2. Zaista odlično izgleda ova slana torta! Vidiš, dekoracija ti je sasvim zgodna, jako lijepo napravljeno. Niti ja ne ukrašavam torte koje radim samo za nas doma, zapravo u takvim prilikama vrlo rijetko radim torte, više četvrtaste kolače u malenom plehu.
    A za šampite, što da ti kažem osim samo naprijed i ne daj se, ja uvjerena da ćeš ti to savladat

    OdgovoriIzbriši
  3. Tvoji postovi su mi tako super za čitanje, uvijek si nabrijana :)

    Torta izgleda super, pitam se što bi tek bilo da si dala truda ukrašavanju, jer ovako izgleda odlično!

    OdgovoriIzbriši
  4. Jasna:
    hvala:)

    Tamara;
    hvala:)
    Ma, neće mene šampite pobijediti!

    What's for dessert?;
    :D jel´ da? drago mi je da su ti moji postovi zanimljivi:)

    Da sam si dala truda u ukrašavanju: otišla bih po par sitnih crvenih rajčica, pa bih tortu ukrasila crvenim i žutim sitnim rajčicama. A ovako, u kuhinji sam imala samo 5 žutih sitnih i par ogromnih, crvenih, i to prezrelih rajčica pa se nisu dale niti lijepo rezati, ali što je tu je.

    OdgovoriIzbriši