Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

23. 11. 2011.

Danska kruna

Recept za ovu Dansku krunu je s Coolinarike. Moja varijanta ne liči na krunu, nego izgleda kao da je u sredini srasla (iako nije srasla, ostao je otvor veličine 1-2 cm, no listići badema i sezam otkotrljali su se u sredinu). Meni to ne smeta ja sam sasvim zadovoljna: izgleda kao okrugla pogača. Znam da bi neki čupali kosu kad bi im se dogodilo da ovakva kruna sraste u sredini, pa kako biste sačuvali kosu, možete u sredinu staviti zgužvanu kuglu papira za pečenje ili aluminijske foliju. Ili možete odrezati «kolut» kartonske role (od papirnatih ručnika ili folije) pa njega omotati papirom za pečenje pa taj kolut onda staviti u sredinu. Naravno, možete to sve peći u kalupu za vijenac, ja ga nemam i zbog moje nezainteresiranosti za estetiku nemam u planu kupovati ga. Baš sam nedavno radila nešto što je u originalu također zamišljeno kao vijenac, ali u mojem slučaju to nije bio vijenac jer sam tijesto pekla u običnoj okrugloj posudi i nisam ništa stavila u sredinu pa je sve sraslo – ja ne vidim gdje je tu problem, meni uopće nije stalo da nešto liči na vijenac – jednakog je okusa imalo u sredini rupu ili ne.

Što se nadjeva tiče, meni je količina navedena u originalu - previše. Jednom sam poslala Privatnu poruku armi (koja je unijela recept na Coolinariku) i ona kaže da nadjeva nema previše, ona uvijek radi s onim omjerima koje je navela u receptu. No, meni je lakše baratati prerezanim tijestom kad ima manje nadjeva, pa sam ja zato smanjila omjer.





Tijesto
500 g brašna
1 čajna žlica soli
1 suhi kvasac (7 g)
1 jaje
50 g mekanog margarina/maslaca
200 ml mlakog mlijeka
+
50 g mekanog margarina/maslaca za premazivanje

Nadjev
2 crvena luka srednje veličine
2-3 žlice ulja
120 g krušnih mrvica
oko 300 ml hladne vode
160 g naribanog parmezana
1 jaje
sol, papar
(3 žlice listića badema po želji)

Premazivanje i posipavanje
mlijeko
1 žlica naribanog parmezana
1 žlica sezama
2-3 žlice listića badema


Svi sastojci za tijesto trebaju biti sobne temperature.
U posudu stavite brašno, sol, kvasac, jaje, na listiće narezani mekani margarin i mlijeko pa    zamijesite glatko tijesto. Mijesite ga oko 5 min. pa ga onda pokrijte vlažnom krpom i ostavite na toplom oko 1 sat, da se digne.

Dignuto tijesto premijesite i razvaljajte ga u pravokutnik (na debljinu od 3-4 mm). Premažite ga s 50 g mekanog margarina i preklopite ga na 4 dijela (ili kako želite). Pokrijte ga krpom i ostavite na radnoj površini 30 min.





Zatim ga opet razvaljajte na debljinu od oko 4 mm i opet ga preklopite na 4 dijela (ovaj put bez premazivanja masnoćom). Tijesto sada zamotajte u plastičnu vrećicu i stavite u hladnjak na 30 min.





Za nadjev, luk oljuštite i popržite na zagrijanom ulju.
Krušne mrvice prelijte vodom i dobro ih promiješajte.
Izdinstanom luku dodajte mrvice, parmezan i umućeno jaje pa sve začnite solju i paprom (dodavanje soli ovisi o tome koliko je sir slan).
U originalu u nadjev se dodaju bademi; ja ih ne stavljam. 
Ako je nadjev previše suh da bi se dao razmazivati, možete dodati malo vode.


Izvadite tijesto iz hladnjaka i razvaljajte ga u pravokutnik (moj je ovaj put bio dimenzija 58 cm x 30 cm). Pričekajte par minuta tijekom valjanja tijesta, tako ćete ga lakše razvaljati.
Na razvaljano tijesto rasporedite nadjev, narolajte počevši s duže strane.




Napravljenu rolu položite na komad papira za pečenje. Zatim ju oštrim nožem prerežite okomito po sredini da dobijete dva dijela. 



Prerezanu stranu obaju dijelova okrenite prema gore (da sa vidi) i isprepletite ih kao pletenicu, formirajte «vijenac», krajeve spojite.



Pomoću papira na kojem se nalazi, dobivenu pogaču prebacite u okruglu posudu za pečenje (30 cm promjera ili manju; ja to pečem u posudi promjera 30 cm jer nemam manju, no, možda bi bilo bolje da se peče u malo manjoj posudi, pa se ne bi toliko raširila…).



Premažite ju mlijekom i posipajte, parmezanom, sezamom i listićima badema.



Stavite ju u pećnicu zagrijanu na 190 stupnjeva.
Pogaču bi trebalo peći oko 45 min.
U originalu se navodi da se pogača peče oko 20 min. nepokrivena i oko 25 min. pokrivena.
Ja ovu pogaču pečem na 190 stupnjeva, na srednjoj prečki s uključenim donjim i gornjim grijačem, oko 50 min. i tek ju pred kraj pokrijem folijom (zadnjih 5-10 min.). 
No, vrijeme i način pečenja ovisi o vašoj pećnici, pazite da vam ne zagori.

Pečenu pogaču ostavite da se ohladi.



4 komentara: