Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

04. 11. 2011.

Pastrnjak: popečci s pireom od kelja, složenac i juha


Za one koji prate sagu o crkavanju mojih (kućanskih) uređaja: zahvalna sam što, otkada sam pisala o crkavanju televizora, nijedan drugi aparat nije crko. No, printer i televizor još uvijek nisu popravljeni.
 :(
Dosta o tome.
Danas na repertoaru imam pastrnjak, nije da ga volim, ali imam ga posađenog u vrtu, pa ga nastojim utrpati u ono što kuham/pečem...

:)

Popečci od ječma i pastrnjaka s pireom od kelja

Kad isprobavam neki recept nemam naviku uz npr. glavno jelo poslužiti prilog/umak/salatu koji se preporučaju u receptu (a nekad je čak, kao dodatak, naveden i recept za pripremu umaka/salata itd. :( Ja te stvari uglavnom ignoriram i sve što pripremam poslužim - s čim se meni sviđa.

Ove popečke od ječma i pastrnjaka nikad do sada nisam poslužila uz pire od kelja, iako je baš u receptu za popečke dana preporuka da ih se posluži uz taj pire, štoviše, naveden je i recept za pire. Kako ja ne volim kelj (ajme, kako meni to smrdi dok se kuha!) nikad mi nije palo na pamet napraviti taj pire. No, neki dan u hladnjaku mi se durio komad kelja pa sam po prvi put ove popečke poslužila uz taj pire (inače ih poslužim uz krumpir i sl.). Što da kažem za taj pire: to je kuhani izmiksani kelj – ja ću se i dalje radije držati priloga od krumpira!

Recept imam odavno, s neke internetske stranice koja više ne postoji, ali vidim da ga ima po Internetu, može se naći npr. na stranici Chefkoch.de. Ja se «originalnog» recepta ne držim u cijelosti – pogotovo što se recepta za pire tiče, jer se s onim omjerima mlijeka i vrhnja dobije juha od kelja, a ne pire!
Što se popečaka tiče, u originalu se rade od usitnjenog ječma, dakle, ne od mljevenog ječma, nego od «krupno zdrobljenih» zrna. U Zagrebu sam taj usitnjeni ječam kupila u Kauflandu, možda ga ima i u drugim trgovačkim centrima ili bio-trgovinama.

No, ovdje donosim recept za verziju s cijelim zrnima ječma, tj. s ječmenom kašom.


Popečci (za oko 8 komada)
75 g ječmene kaše (oljuštenog ječma)
600 ml vode
60 g pahuljica (zobenih, ali mogu i ječmene, ražene ili pšenične)
200 g pastrnjaka
150 g svježeg kravljeg sira, ocijeđenog
1 jaje
3 žlice svježeg nasjeckanog začinskog bilja
sol, papar
oko 2 žlice krušnih mrvica

Pire
oko 600 g kelja
oko 200 ml vode
1 crveni luk
2 češnja češnjaka
mlijeko
kiselo vrhnje
sol, papar
muškatni oraščić


Za popečke, u loncu zakuhajte 600 ml vode, posolite ju i dodajte ječmenu kašu. Kuhajte ju na laganoj vatri da voda ispari (oko 25 min.; kaša bi za to vrijeme trebala dovoljno omekšati, ne treba se raskuhati; pred kraj pazite da ne zagori).
Kašu maknite s vatre i ostavite ju da stoji 10ak min.

Pastrnjak operite i očistite pa ga naribajte na ribež za jabuke.

Kaši dodajte naribani pastrnjak, pahuljice, sir, jaje, začinsko bilje, sol i papar te krušne mrvice pa sve dobro promiješajte (ili premijesite rukama).
Ostavite smjesu da odstoji 10ak min.

Zatim od smjese vlažnim rukama oblikujte okrugle popečke, debljine 1-1,5 cm. Po potrebi, možete dodati još krušnih mrvica.



Popečke pržite na malo zagrijanog ulja, na srednjoj temperaturi, da porumene s jedne strane, zatim ih okrenite i pržite s druge strane.
Pečene popečke složite na papirnati ubrus da upije višak masnoće.


Za pire, kelj operite, očistite i narežite na krupne rezance.
Obje vrste luka oljuštite i sitno nasjeckajte.

U loncu zagrijte malo ulja pa na njemu ispržite obje vrste luka. Zatim dodajte kelj, vodu i sol pa sve kuhajte 10ak min.

Kuhani kelj maknite s vatre (dio vode možete ocijediti), dodajte malo mlijeka umućenog s kiselim vrhnjem i sve usitnite štapnim mikserom da dobijete pire.
Začinite solju, paprom i muškatnim oraščićem.
Količina mlijeka i vrhnja ovisi o tome koliko čvrsti ili gnjecavi pire želite.

Popečke poslužite odmah, uz pire od kelja.

:)

Složenac od pastrnjaka, cikle i krumpira

Kako rekoh, nije da volim pastrnjak, a ne volim ni ciklu, no uz krumpir, zapečeno sa sirom - meni je skoro sve dobro:)



Sastojci
300 g pastrnjaka
500 g krumpira
1 veća cikla
1 crveni luk
2 češnja češnjaka
200 ml mlijeka
180 g kiselog vrhnja
200 g tvrdog naribanog sira
sol, papar


Pastrnjak očistite, operite i naribajte/narežite na tanke okrugle ploške (oko 2 mm debljine).
Krumpir i ciklu ogulite i operite pa ih također naribajte/narežite na tanke okrugle ploške (oko 2 mm debljine).
Crveni luk očistite i narežite na tanke okrugle ploške.
Češnjak ogulite i sitno nasjeckajte.

Sve povrće stavite u posudu, promiješajte ga i dobro posolite i popaprite.

Posudu za pečenje namastite i u nju stavite povrće.

Vrhnje pomiješajte s mlijekom pa začinite solju i paprom pa prelijte po povrću. Posudu pokrijte aluminijskom folijom i stavite u pećnicu zagrijanu na 220 stupnjeva. 
Pecite oko 75 min. Probajte jesu li krumpir i cikla dovoljno mekani (ako nisu, vratite sve u pećnicu i pecite da omekšaju).

Na kraju skinite foliju i sve posipajte naribanim sirom, vratite u pećnicu (nepokriveno) na 10ak min.

Poslužite odmah.

:)

Krem juha od pastrnjaka s tvrdim sirom
Što da kažem o juhama? Ne volim ih ne jedem ih i jaaaaaaaaaako rijetko ih pripremam. No, nekad se nađu na repertoaru. Ovu juhu radila sam po uzoru na recept za Juhu od krumpira.


Sastojci
500 g krumpira
500 g pastrnjaka
1 crveni luk
2 žlice maslaca
oko 1,5 l temeljca (ili voda i kocka za juhu)
1-2 žlice kiselog vrhnja
2 žlice svježeg peršinovog lišća
sol, papar
ocat
 +
tvrdi sir po želji


Krumpir ogulite i narežite na kockice.
Pastrnjak očistite i također narežite na kockice.

Luk očistite i sitno nasjeckajte.

U loncu rastopite maslac i na njemu popržite sitno nasjeckani luk. Zatim dodajte krumpir i pastrnjak pa ih pržite 1-2 min. Zatim ih zalijte temeljcem ili dodajte vodu i natrganu kocku za juhu.

Kuhajte oko 30 min. na laganoj vatri.
Sve usitnite štapnim mikserom/blenderom u glatku smjesu, zajedno s kiselim vrhnjem (juha ne mora biti potpuno glatka; mogu ostati komadići povrća).

Lonac s juhom vratite na štednjak i kad zakuha prokuhajte 1-2 min. Ako je juha pregusta, možete dodati još vode, a ako je prerijetka, možete dodati malo brašna umućenog s vodom i sve kratko prokuhati da se zgusne.

Začinite solju i paprom. Po želji, dodajte malo octa.

U duboke tanjure rasporedite 1-2 žlice naribanog tvrdog sira i prelijte vrućom juhom. Posipajte peršinovim lišćem.

Poslužite odmah.


Broj komentara: 6:

  1. Oduševila si me ovim receptima, naročito ovim popečcima s ječmenom kašom. To mi je odličan snekić iz salate ili večericu, a juhica super.

    OdgovoriIzbriši
  2. baš zanimljivi recepti, ova krem juhica je prava divota

    OdgovoriIzbriši
  3. Proabcu nesto do ovoga.Bas si lep izbor napravila.Ja nekad mislim kako malo gledam Tv ne bih ni znala kad crkne;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Nemam pastrnjak i ne znam gdje ga nabaviti, ali svejedno ovo bilježim jer sve jedno bolje od drugoga i ako ne nađem pastrnjak, uvijek mogu kombinirati celer, mrkvu u peršin.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ovo su odlična jela, popečci mi se baš sviđaju, a pire od kelja je odlična ideja za uvesti kelj na jelovnik obzirom da mu niti ja nisam veliki ljubitelj iako znam da bi bilo dobro i zdravo.

    OdgovoriIzbriši
  6. Dunja;
    probaj:)

    Tamara;
    juhica je kod mene na zadnjem mjestu i u ovom postu i u životu ooćenito:D No, tko ih voli, slobodno proba i ovu:)

    Dzoli;
    probaj što ti se najviše sviđa:)

    Ne gledam ni ja televiziju svaki dan, ali sada je televizor već više od 3 tjedna na popravku i može se reći da "lagano" primjećujem da ga nema!!!
    O printeru da ne govorim, on je na popravku već oko mjesec i pol :(

    Κάθαρσις;
    ne znam kakav je ponuda pastrnjaka na tržnicama ili u trgovinama. Imam ga doma pa se nisam interesirala. Sjećam se da sam ga viđala po tržnicama... No, kao što i sama kažeš, umjesto njega možeš upotrijebiti mrkvu, celer korjenaš,... namjeravala sam to napomenuti u post, ali zaboravila sam.

    Branka - byB;
    probaj:)
    Mene taj pire nikako ne privlači, ali uz popečke je pojeden:)

    OdgovoriIzbriši